Svátek má: Milan

Zprávy

Velikost textu:

Guardian: Rusko obviňuje BBC z propagandy terorismu!

Guardian: Rusko obviňuje BBC z propagandy terorismu!

Rusko obvinilo britskou korporaci BBC ze šíření teroristické propagandy - zejména citací vůdce „Islámského státu“ - a hrozí ji soudním stíháním, napsal The Guardian.

Ilustrační foto
12. ledna 2019 - 07:20

Rusko obvinilo BBC ze šíření teroristické propagandy a hrozí britskému kanálu právním stíháním. Tento krok Moskvy by mohl zostřit „mediální konflikt" mezi oběma zeměmi, uvedl The Guardian.

Podle Roskomnadzoru v jednom z materiálů citoval kanál vůdce "Islámského státu“ Abu-Bakra al-Baghdadiho, což by mohlo být v rozporu s normami ruské protiextremistické legislativy. V Rusku je IS zakázaná organizace a média nemají právo zveřejňovat prohlášení vůdců a příznivců teroristické skupiny.

„Zkoumá se, zda jsou tyto materiály v souladu s ruskými protextremistickými právními předpisy. V současné době jsou odhaleny materiály, které vysílají ideologické postoje mezinárodních teroristických organizací," uvedl ruský regulátor ve svém prohlášení.

Vyšetřování kanálu BBC World News Roskomnadzorem začalo koncem prosince. Zpráva o něm se objevila teprve několik hodin poté, co britský regulátor Ofcom oznámil, že RT televizní kanál „porušil pravidla nestrannosti" při pokrytí incidentu v Salisbury. Současně Ofcom zvažuje možnost uložení sankcí vůči RT, což může zahrnovat velkou pokutu nebo dokonce zrušení licence na vysílání ve Velké Británii.


V prosinci mluvčí Kremlu Dmitrij Peskov potvrdil, že vyšetřování činností BBC by mohlo být považováno za reakci na prohlášení společnosti Ofcomu. Podle oficiálního zástupce ruského ministra zahraničí Marie Zacharové, akce Londýna proti RT nedaly Rusku jinou možnost. „Ruská strana je varovala. A víc než jednou," dodala na své facebookové stránce.


Kromě toho minulý měsíc se do sítě dostal seznam 44 novinářů BBC pracujících v Rusku a jejich fotky. Podle The Guardian může být tento incident odpovědí na článek The Sunday Times, ve kterém bylo jmenováno osm novinářů, kteří pracují na webových stránkách Sputnik v Edinburghu. Podle ruských úředníků byl kvůli tomuto článku ohrožen život agenturních zaměstnanců.

Z uvedeného je zřejmé, že „mediální konflikt“ rozpoutala britská strana a to dlouhodobým tlakem na ruská média.

(kou, prvnizpravy.cz, theguardian.com, foto: arch.)